Συνολικές προβολές σελίδας

Ετικέτες

Τετάρτη 10 Σεπτεμβρίου 2025

Απολογισμός Δράσεων Καλλιτεχνικών Ομίλων 17ου ΔΣ ΡΟΔΟΥ

1ο ΈΤΟΣ

Όμιλος “Μικροφωνίξ”


Κεντρικές εκπαιδευτικές δράσεις

 

Φθινόπωρο 2024

12 Οκτωβρίου 2024 – «Ο Γίγαντας και οι 3 Φίλοι»

Παραμυθική αφήγηση από τα Ουρανοποιηματάκια. Καλλιτεχνικά: Καλλιεργεί τη φαντασία και τη συμβολική αφήγηση. Παιδαγωγικά: Προάγει τη συνεργασία, την φαντασία και την ενσυναίσθηση.

Φθινόπωρο 2024

Ξεκινάει η λειτουργία της διπλή δανειστικής περιόδου με: α) βιβλία του Ευγ. Τριβιζά απ’ την προσωπική μου Βιβλιοθήκη και β) βιβλία της Γενικής Βιβλιοθήκης του σχολείου μας. Η Δασνειστική περίοδος θα διαρκέσει μέχρι τον Ιούνιο του 2025. Καλλιτεχνικά: Καλλιέργεια της φιλαναγνωσίας – της δημιουργικής ανάγνωσης. Όξυνση της φαντασίας. Παιδαγωγικά: δημιουργία ενός οικοσυστήματος αποδοχής των πολύ-ιστοριών, των προσωπικών εμπειριών, της συμπερίληψης και της αποδοχής.

14 Νοεμβρίου 2024 – Λεύκωμα «17 Νοεμβρίου 1973-2024»

Δημιουργία 12σέλιδου Λευκώματος – με πρωτότυπα κείμενα και εικαστικά έργα των παιδιών. Καλλιτεχνικά: Ανάπτυξη της ατομικής καλλιτεχνικής έκφρασης και του ιστορικού εγγραμματισμού. Παιδαγωγικά: Ενδυνάμωση της αυτοέκφρασης και της αυτοπεποίθησης.

16 Νοεμβρίου 2024 – Παρουσίαση «Μικροφωνίξ» και λευκώματος

Δημιουργία χορωδίας και συνοδευτικού λευκώματος. Καλλιτεχνικά: Ανάπτυξη της συλλογικής μουσικής έκφρασης. Παιδαγωγικά: Ενδυνάμωση αυτοπεποίθησης και ομαδικότητας.

Δεκέμβριος 2024 – Εκδίδεται και κυκλοφορεί «Η Καραμελοχώρα» σε έντυπη μορφή

Το παραμύθι μας τυπώνεται και κυκλοφορεί εντός κι εκτός του σχολείου. Καλλιτεχνικά: ένα ολοκληρωμένο συλλογικό κείμενο – συνοδευόμενο από 20 εικαστικές δημιουργίες είναι πλέον στα χέρια μας. Παιδαγωγικά: Καλλιέργεια συνεργατικότητας – πολλών μορφών αισθητικής αγωγής κι επικοινωνίας της τέχνης.

 


Χειμώνας 2025

28 Ιανουαρίου 2025:

Συνεργασία με το ΠΤΔΕ – για τις Πρακτικές Ασκήσεων 3 φοιτητών. Καλλιτεχνικά-Παιδαγωγικά: συνδημιουργία, προσωρινή ενσωμάτωση τους στους Ομίλους.



10 Φεβρουαρίου 2025 – «Τα όνειρα των παιδιών»

Βίντεο με ιστορίες και ζωγραφιές μαθητών. Καλλιτεχνικά: Συνδυασμός εικόνας, ήχου, λόγου. Παιδαγωγικά: Εμπειρία πολυτροπικής έκφρασης.

Άνοιξη 2025

6 Μαρτίου 2025 – Ένας κόσμος γεμάτος ιστορίες

Μέλος των καλλιτεχνικών μας Ομίλων, ο Κώστας – με την αρωγή της μητέρας του εκκινούμενος απ’ τις Δράσεις μας φτιάχνει το πρώτο του παραμύθι – και στην συνέχεια το δικό του κανάλι στο You Tube, με τίτλο: «Ονειροτόξο» - https://www.youtube.com/@oneirotoxo . Συνεργαζόμαστε άμεσα στο βίντεο του «Ένας κόσμος γεμάτος ιστορίες» γράφοντας του μουσική. Μέχρι το τέλος της σχολικής χρονιάς παρουσιάζαμε, συζητούσαμε κι ανατροφοδοτούσαμε τον Κώστα για τις επόμενες δημιουργίες του. Καλλιτεχνικά: Νέα μορφή λογοτεχνίας με μουσική – αλλού επικουρούμενη κι αλλού αυτόνομη δημιουργία μαθητή. Δημιουργία και λειτουργία πρωτότυπου καναλιού στο You Tube. Παιδαγωγικά: Διάχυση πρωτότυπου έργου μαθητή – υποστήριξη κι ανατροφοδότηση απ’ τον Όμιλό μας.



Μάρτιος 2025 – Νέα ποιήματα με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης και την Επέτειο της Ελληνικής Επανάστασης (1821)

Ποιήματα όπως «Τα ζωάκια» και Η Μαντώ Μαυρογένους στην Ιστορία» γράφονται, παρουσιάζονται κι αναρτώνται υπό μορφή Εικονοποιημάτων στο Ιστολόγιο μας. Καλλιτεχνικά: Πρωτότυπη μαθητική-λογοτεχνική δημιουργία. Παιδαγωγικά: Λογοτεχνικός και κριτικός εγγραμματισμός.

Μάρτιος 2025 – Δημιουργία του φιλμ Πάρτι Μασκέτς

Συνδυασμός ποιημάτων-σύντομων κομικών φράσεων με μία κόμικ αισθητική. Καλλιτεχνικά: Πρωτότυπη μαθητική-κινηματογραφική δημιουργία. Παιδαγωγικά: Οικείωση και δημιουργικότητα πάνω στα των κόμικ και της σύνδεσής τους με την λογοτεχνία και τον κινηματογράφο.



9 Απριλίου 2025 – «Η Καραμελοχώρα» γίνεται audiobook

Το παραμύθι μετατρέπεται σε ηχοβιβλίο (audiobook): ηχογράφηση μαθητών με την βοήθεια της φοιτήτριας του ΠΤΔΕ Αντέλας Μίλε, επεξεργασία, μοντάζ, σύνθεση και παραγωγή πρωτότυπης μουσικής. Καλλιτεχνικά: Νέα μορφή λογοτεχνίας με μουσική. Παιδαγωγικά: Συμπερίληψη και ακουστική κατανόηση και μουσική/ηχητική δημιουργία.



13 Απριλίου 2025 – «Πασχαλινά ποιήματα» (e-book)

Συλλογικό έργο ποίησης. Καλλιτεχνικά: Καλλιέργεια ποιητικής γραφής. Παιδαγωγικά: Ανάπτυξη γλωσσικών και αισθητικών δεξιοτήτων.


Μάιος 2025 – «Η Καραμελοχώρα / Caramelia»: προαναγγελία κυκλοφορίας και κινηματογραφικής μεταφοράς

Επαγγελματική διάδοση έργου. Καλλιτεχνικά: Σύνδεση με την εκδοτική διαδικασία. Παιδαγωγικά: Γνώση παραγωγής και διάχυσης πολιτιστικών προϊόντων.

25 Μαΐου 2025 – Παρουσίαση Εργασιών και Δράσεων των Ομίλων στο Παν/μιο Αιγαίου

Ακαδημαϊκή διάδοση έργου-δράσεων-συνεργειών στο Μεταπτυχιακό Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα «Παιδικό βιβλίο και Παιδικό Υλικό». Εργαστήριο-διάλεξη με θέμα: «Δημιουργώντας παιδαγωγικό υλικό στο πλαίσιο μίας κοινότητας μάθησης: απ’ την θεωρία στην γόνιμη πρακτική». Καλλιτεχνικά: Σύνδεση με την ευρύτερη ακαδημαϊκή και εκπαιδευτική κοινότητα. Παιδαγωγικά: Διάχυση και άνοιγμα της εκπαιδευτικής κοινότητας που συγκροτούν οι Όμιλοι.



Καλοκαίρι 2025

1 Ιουνίου 2025 – Νέο τραγούδι «Τατάρτη» με τη Μικροφωνίξ

Συνδυασμός μουσικής και χορού-κίνησης (Εσωτερική συνεργάτιδα στα θέματα μουσικής κίνησης η κα Φλώρα Ρεμπούλη, ΠΕ 70). Κυκλοφορία της "Τατάρτης" σε όλα τα μεγάλ μουσικά δίκτυα. Ηχογράφηση Χορωδίας. Καλλιτεχνικά: Ρυθμός και έκφραση. Εμπειρία Ηχογράφησης. Παιδαγωγικά: Ομαδικότητα και συνεργασία – αυτοσυγκέντρωση κι αυτοπειθαρχία.



Ιούνιος 2025 – «Αν» (διασκευή από τη Μικροφωνίξ)

Παιχνιδιάρικη μουσική διασκευή – με την σχετική αδειοδότηση του τραγουδοποιού κ. Δ. Μητσοτάκη. Καλλιτεχνικά: Δημιουργία νέων στίχων και ερμηνεία. Παιδαγωγικά: Δημιουργικότητα και σεβασμός στην πνευματική εργασία.

Ιούνιος 2025 – Σχεδιάζονται και τυπώνονται τα μπλουζάκια της Μικροφωνίξ

Με την αρωγή του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του σχολείου μας ετοιμάζουμε τις στολές της Μικροφωνίξ. Καλλιτεχνικά: Δημιουργία στολών – λογότυπο Ομίλου. Παιδαγωγικά: Ομαδικότητα και άμεση συνεργασία με τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων.

6 Ιουνίου 2025 – Συμμετοχή στο 8ο Φεστιβάλ Cine-Εκπαίδευση

Παρουσίαση 2 ταινιών μαθητών στο Ρόδον - παρέα με ομάδα μαθητών-μελών των Ομίλων μας. Καλλιτεχνικά: Καλλιέργεια κινηματογραφικής παιδείας. Παιδαγωγικά: Δημόσια παρουσίαση και υπερηφάνεια.


12–13 Ιουνίου 2025 – Γιορτή «Έρχεται και πάλι το καλοκαίρι!»

Μουσικοκινητική παράσταση με αφορμή την λήξη της σχολικής χρονιάς. Καλλιτεχνικά: Σκηνική παρουσία και μουσική. Παιδαγωγικά: Εξωστρέφεια και αυτοέκφραση.

7 Ιουλίου 2025 – «Η Καραμελοχώρα» (ταινία HD)

Υποβολή και προβολή της οπτικοακουστικής μας παραγωγής. Καλλιτεχνικά: Ενσωμάτωση αφήγησης, μουσικής, εικόνας. Παιδαγωγικά: Project-basedlearning και συνεργασία.

Ιούλιος 2025

«Η Καραμελοχώρα» στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Χανίων («Ιστορίες για ν’ ακουστούν!»)

Παρουσίαση σε φεστιβάλ. Καλλιτεχνικά: Αναγνώριση εκτός σχολείου. Παιδαγωγικά: Εμπειρία κοινωνικής διάχυσης έργου.

 




Σύνθεση Ομίλων:

12-15 μαθητές

(Απ’ την Α΄ έως την ΣΤ’ τάξη Δημοτικού)

 

Διδακτικές ώρες:

Για τον Όμιλο Μικροφωνίξ: Κάθε Δευτέρα και Τρίτη, 15.00-16.00

Για τον Όμιλο Τα Ουρανοποιηματάκια: Κάθε Πέμπτη και Παρασκευή, 15.00-16.00

[Συνολικός χρόνος για κάθε όμιλο: 64 ώρες]

 

Διδακτική μεθοδολογία που ακολουθήθηκε:

• Ομαδοσυνεργατική

• Βιωματική μάθηση

Project-based learning

• Μουσικοθεατρική έκφραση

 

Θεματικές Καλλιτεχνικών Ομίλων:

1. Μουσική αγωγή - Μουσικοκινητική

2. Αισθητική Αγωγή

3. Λογοτεχνία

4. Δημιουργική ανάγνωση-γραφή

5. Μιντιακή αγωγή – Σχολικός κινηματογράφος




 

ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΟΜΙΛΩΝ - Δημοσιεύσεις:

· Όλα τα παραπάνω έχουν αναρτηθεί στο Μαθητικό Ιστολόγιο των Ουρανοποιημάτων: στο https://ouranopoihmatakia.blogspot.com/

· Ενώ μέρος αυτών – στο επίσημο σάιτ του 17ου ΔΣ Ρόδου: http://17dim-rodou.dod.sch.gr/ 

· και στο YouTube: https://www.youtube.com/@panosdrakopoulos καθώς και σε όλες τις μεγάλες μουσικές πλατφόρμες του Διαδικτύου (Spotify, Applemusic κοκ).


α) Συμπεράσματα

Οι Καλλιτεχνικοί Όμιλοι του 17ου ΔΣ Ρόδου ανέδειξαν την τέχνη ως όχημα μάθησης, συλλογικότητας και εξωστρέφειας. Οι μαθητές λειτούργησαν ως δημιουργοί και φορείς πολιτισμού, με έργα που ξεπέρασαν τα όρια του σχολείου και βρήκαν χώρο σε φεστιβάλ, πανεπιστημιακά εργαστήρια και διαδικτυακές πλατφόρμες.

· Ο Όμιλος Μικροφωνίξ έδωσε στα παιδιά τη χαρά της συλλογικής μουσικής πράξης μέσα από τραγούδια, διασκευές, χορωδιακές παρουσιάσεις και μουσικοκινητικές παραστάσεις. Ενίσχυσε την αυτοπεποίθηση, την πειθαρχία και την αίσθηση του «μαζί».

· Ο Όμιλος Τα Ουρανοποιηματάκια υπήρξε θερμοκήπιο λογοτεχνικής και πολυτροπικής δημιουργίας. Η «Καραμελοχώρα» λειτούργησε ως εμβληματικό project που μετεξελίχθηκε σε έντυπο, ηχοβιβλίο, ταινία, e-book και φεστιβαλική παραγωγή. Παράλληλα, οι ποιητικές δημιουργίες, τα λευκώματα και οι συνεργασίες με φοιτητές/πανεπιστημιακούς έδωσαν στα παιδιά ταυτότητα συγγραφέα και αφηγητή.

· Σε παιδαγωγικό επίπεδο, οι δράσεις καλλιέργησαν τη συνεργατικότητα, την ενσυναίσθηση, την υπευθυνότητα και την ικανότητα διάχυσης του έργου σε πραγματικά κοινωνικά συμφραζόμενα.


β) Αυτο-Αξιολόγηση Υλικού

· Μεθοδολογία: Η ομαδοσυνεργατική, η βιωματική και η project-based μάθηση λειτούργησαν με συνέπεια, ενώ η μουσικοθεατρική και πολυτροπική έκφραση έδωσαν ποικιλία και κίνητρο.

· Παιδαγωγική αξία: Οι μαθητές είδαν το έργο τους να αποκτά υλικότητα (βιβλία, βίντεο, ηχογραφήσεις, ταινίες), στοιχείο που ενδυνάμωσε την αυτοεκτίμησή τους. Ο διαρκής δανεισμός βιβλίων ενίσχυσε τη φιλαναγνωσία και την καλλιέργεια της φαντασίας.

· Καλλιτεχνική αξία: Ο συνδυασμός πολλών μορφών τέχνης (μουσική, ποίηση, εικαστικά, κινηματογράφος, μιντιακή παραγωγή) έδωσε πολυμορφία και ενέπλεξε διαφορετικά ταλέντα.

· Ψηφιακή διάσταση: Η συνεχής ενημέρωση του ιστολογίου, η δημιουργία καναλιού στο YouTube και η παρουσία σε μουσικές πλατφόρμες παρείχαν εξωστρέφεια και αυθεντική εμπλοκή σε «πραγματικές» συνθήκες πολιτιστικής παραγωγής.

· Προκλήσεις: Ο χρόνος (64 ώρες) ήταν σχετικά περιορισμένος σε σχέση με το εύρος των δράσεων και για το ηλικιακό φάσμα των μαθητών μας (6-12 ετών). Για το μέλλον, προτείνεται η διεύρυνση του χρόνου λειτουργίας ή η επιλογή λιγότερων, πιο εστιασμένων projects.


γ) Κατακλείδες

Οι δύο Όμιλοι συγκρότησαν μια κοινότητα μάθησης που υπερέβη τα όρια της τάξης, συνδέοντας το σχολείο με την κοινωνία, την τέχνη και την ακαδημαϊκή κοινότητα.

· Παιδαγωγικά: Καλλιεργήθηκε η συνεργασία, η υπευθυνότητα και η πολυτροπική έκφραση, με τα παιδιά να αποκτούν ενεργό ρόλο δημιουργών.

· Καλλιτεχνικά: Η ενασχόληση με πραγματικές συνθήκες παραγωγής (έκδοση, φεστιβάλ, ηχογράφηση, δημόσια παρουσίαση) αναβάθμισε το βίωμα των μαθητών, δείχνοντας πως η τέχνη είναι τρόπος επικοινωνίας και κοινωνικής παρουσίας.

· Μελλοντική προοπτική: Η συνέχιση και επέκταση αυτών των δράσεων, με περισσότερες διασχολικές ενδεχομένως συνεργασίες και δημιουργούς, μπορεί να δώσει ακόμη μεγαλύτερο βάθος και ακτινοβολία στο έργο. Οι Όμιλοι του 17ου ΔΣ Ρόδου μπορούν να αποτελέσουν μοντέλο εφαρμογής για σχολικές κοινότητες που θέλουν να ενσωματώσουν την τέχνη στον πυρήνα της μάθησης.

Στόχος για τα επόμενα βήματα των Ομίλων μας είναι:

· η συνέχιση και εμβάθυνση των δράσεων μας,

· η επιπλέον ενίσχυση της διασύνδεσης με την τοπική κοινωνία και άλλες σχολικές μονάδες και δημιουργούς,

· η αξιοποίηση νέων ψηφιακών εργαλείων για περαιτέρω διάχυση και συνεργασία.

 

 

Υπεύθυνος Δάσκαλος Καλλιτεχνικών Ομίλων, 2024-2025:

Πάνος Δρακόπουλος, ΠΕ70

Εσωτερικός συνεργάτης Ομίλου «Μικροφωνίξ», 2024-2025:

Μαρία-Καθολική Κατσιδώνη ΠΕ79




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου